Παρασκευή, 3 Απριλίου 2009

Μετρητές επισκεψιμότητας ιστοσελίδων


Στο παρελθόν, στην “Κλέφτρα Κίσσα” έχω αναρτήσει δύο κείμενα που αναφέρονται στους μετρητές επισκεψιμότητας των διαφόρων ιστοσελίδων και δη των ιστολογίων:

* “Γιατί δεν έχω μετρητή” [Από το blogMemoryland” του Γεράσιμου], εδώ: http://kleftrakissa.blogspot.com/2008/10/blog-memoryland-gerasimos.html &

* “Η παγίδα με το τυράκι” [Από το blog “Η ζωή είναι ωραία” της Σοφίας Κου], εδώ: http://kleftrakissa.blogspot.com/2008/10/blog_17.html


Κι εγώ ανέκαθεν ήμουν της άποψης ότι αξία και σημασία έχει η ποιότητα και όχι η ποσότητα. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, ο μετρητής μπορεί να είναι ένα “εργαλείο”, ώστε, πού και πού, να ενημερώνεσαι πόσοι σε επισκέπτονται [Χωρίς, βεβαίως, αυτό να σε επηρεάζει…]. Πάντως ανέκαθεν έτρεφα και μια δυσπιστία για την ακρίβεια των μετρήσεων. Ειδικότερα όσον αφορά στο παρόν Ιστολόγιο, το “Σπουρίτι”. Και, πλέον, έχω πάρα πολλά στοιχεία και αποδείξεις ότι “κάτι δεν πάει καλά”. Για παράδειγμα: Έχουν υπάρξει πάμπολλες περιπτώσεις, στο παρελθόν, που άνθρωποι μου είπαν ότι με διάβασαν μια συγκεκριμένη ημέρα, κατά την οποία, όμως, ο μετρητής δεν είχε “γράψει” τίποτα! Ή περιπτώσεις συγγενών, γνωστών και φίλων από το εξωτερικό, που ενώ έχουν επισκεφθεί και διαβάσει το συγκεκριμένο ιστολόγιό μου, οι επισκέψεις τους αυτές δεν έχουν καν καταγραφεί από τον μετρητή. Και, βεβαίως, τα παραπάνω παραδείγματα δεν είναι τα μόνα. Ήδη, όπως προανέφερα, έχω στοιχεία και αποδείξεις που δεν επιδέχονται αντίρρηση! Άλλωστε πλέον προκύπτει και από αυτούς τους ίδιους τους μετρητές που έχω στα ιστολόγιά μου. Συγκεκριμένα: Ελάχιστα μετά το άνοιγμά τους, είχα βάλει, ταυτόχρονα, σε καθένα από τα ιστολόγιά μου, 2 ή 3 μετρητές. Ιδού τα αποτελέσματα:

Seagull”, από Οκτώβριο 2007 ως τις 24.3.2009.: Οι τρεις μετρητές δείχνουν τις ακόλουθες ενδείξεις: 10966 – 10008 – 8150. Στις 24.3.2009, έβαλα άλλους δύο μετρητές, τους οποίους “ευθυγράμμισα” με το 10966 του κατά τεκμήριο πιο αξιόπιστου από τους προηγούμενους μετρητές. Σήμερα, δέκα μέρες μετά, οι ενδείξεις των πέντε μετρητών είναι: 11264 -10294 -8398 και (των δύο νέων) 11227 – 11218. Λοιπόν… Ο “κατά τεκμήριο πιο αξιόπιστος” μετρητής (φαίνεται να) με συμφέρει!...

…Αμ δε!... Ιδού τα αντίστοιχα στοιχεία για ένα από τα άλλα ιστολόγιά μου και συγκεκριμένα για το παρόν, για το οποίο έχω και τα περισσότερα “παράπονα”:

“Σπουργίτι”, από 3.2.2008 ως τις 24.3.2009: Οι δύο μετρητές δείχνουν τις ακόλουθες ενδείξεις: 1910 – 1542. Σημειωτέον ότι εδώ, ο “κατά τεκμήριο πιο αξιόπιστος” μετρητής είναι αυτός που δείχνει μικρότερη επισκεψιμότητα. Μ’ αυτόν, λοιπόν, ως βάση, “ευθυγράμμισα” και πάλι τους δύο νέους μετρητές που έβαλα. Σήμερα, δέκα μέρες μετά, οι ενδείξεις των τεσσάρων μετρητών είναι: 1984 – 1564 και (των δύο νέων) 1625 – 1631. Κι αναρωτιέμαι, μεταξύ άλλων, για παράδειγμα: Πόσες φορές εθεάθησαν σελίδες του ιστολογίου μου αυτού, τις τελευταίες δέκα ημέρες; 74; 24; 83; ή 89;

Κι ύστερα σου λένε “οι υπολογιστές δεν κάνουν λάθος”!... Να συμφωνήσω! Άρα… έχουν κάνει λάθος οι άνθρωποι που τα έχουν προγραμματίσει…

…Κι εμείς που τα εμπιστευόμαστε τυφλά!...


Υ.Γ.: Βλέπω τώρα ότι το “Seagull” είχε, ανήμερα την Πρωταπριλιά, 54 θεάσεις από 28 επισκέπτες. Να το εκλάβω “κάπως” λόγω Πρωταπριλιάς; Στις 2.4.2009 είχα 35 επισκέπτες (Γιούπιιι!... αύξηση!...) με 45 θεάσεις (Κλαψ! Λυγμ! Οδύρμ!... πέφτουμε!...). Ίσως η αύξηση των επισκεπτών να οφείλεται και στην Γενική Απεργία της ΓΣΣΕ και της ΑΔΕΔΥ (Ιδού, κύριοι, πώς γίνονται οι βαθυστόχαστες σημαντικές αναλύσεις!...). Πάντως σήμερα – αύριο προφανώς θα έχουμε αύξηση, όπως συμβαίνει, συνήθως, μετά από κάθε νέα ανάρτηση…

Καλό Π-Σ-Κ !